Оголошення

Пропоную свою допомогу у підготовці до НМТ з історії України 2024 року. Індивідуальний підхід до кожного здобувача, зустрічі он-лайн, пакет додаткових навчальних матеріалів на пошту, тести онлайн та підтримка через телеграм/вайбер Початок занять з 08 січня 2024 року. Вартість усього курсу - 5 000 грн., оплата помісячна. Щоб домовитися про безкоштовне перше заняття та вхідне діагностування пишіть на телеграм 0677127274.

Дистанційне навчання, 9 клас, історія України

27,29 травня 2020 року. Повторення. Підготовка до ЗНО і ДПА.

Сьогодні ми вчимо історичні поняття за 7-8, 9 клас, завдання розраховано на два уроки

Як готуватися? Завести окремий зошит у клітинку, тоненький, підписати "історичні поняття", переписати усі в зошит, ліворуч - дата, праворуч - пояснення.  Знання історичних понять - основа історії. віднесіться відповідально. Вчить поняття частинами, по 10 за раз, як іноземні слова. Наявність конспекту перевірю 1 вересня, знання понять - протягом вересня місяця. Бажаю успіхів.



історичні поняття з а 9 клас (по 20 тему включно) перейти за посиланням і зберегти

15, 22 травня 2020 року. Повторення. Підготовка до ЗНО і ДПА

Дякую за гарно виконану контрольну роботу! До кінця навчального року залишилося 4 уроки! 

Сьогодні ми вчимо історичні дати за 7-9 клас, (розраховано на 2 уроки, за 15 і 22 травня,  в рахунок 27 і 29 травня я запропоную вам історичні поняття, теж завести окремий зошит і переписати), слідкуйте за публікаціями у групі і щоденнику.

Як готуватися? Завести окремий зошит у клітинку, тоненький, підписати "історичні дати", переписати усі в зошит, ліворуч - дата, праворуч - пояснення.  Знання історичних дат - основа історії. віднесіться відповідально. Вчить дати частинами, по 10 за раз, як іноземні слова. Наявність конспекту перевірю 1 вересня, знання дат - протягом вересня місяця. Бажаю успіхів.

4 - середина 3 тис до н.е. - розселення племен трипільської культури
8 - 6 ст. до н.е. - Велика грецька колонізація.
друга половина 5 - 7 ст - велике розселення словян
860 рік - Похід Аскольда на Константинополь, укладення першого відомого договору русі з візантією.
882 рік - об'єднання північних та південних руських земель Олегом
907, 911, 941, 944 роки - походи князів Олега та Ігоря на Константинополь.
988 рік. - запровадження християнства, як державної релігії.
1019 - 1054 князювання Ярослава мудрого в м. Київ
1036 рік. - розгром печенігів князем Ярославом Мудрим у битві під стінами Києва
1097 рік - Любецькій з'їзд князів.
1113 рік - укладення "Повісті минулих літ" Нестором літописцем,
1113 рік Початок правління Володимира Мономаха в м. Київ.
1187 рік - Перша згадка назви "Україна" в писемних джерелах
1187 рік - створення "Слова о полку Ігоревім"
1199 рік - утворення Галицько-Волинської держави
1223 рік - битва біля р. калка, перемога монголів над половцями і руськими князями
1238 - 1264 рік - правління Данила романовича (Галицького) в Галицько-Волинському князівстві (Королівстві руському).
1240 рік - захоплення і зруйнування Києва монголо-татрами
1245 рік - битва біля м. Ярослав. Перемога Данила і Василька Романовичів над об'єднаними силами гальцьких бояр, угорців і поляків.
1245-1246 рік поїздка Данила Галицького в Золоту Орду.
1253 рік - коронування Данила Романовича.
1362 рік - битва біля річки Сині Води, перемога литовців над монголами.
1385 рік - укладення Кревської унії між Польщею і Великим князівством Литовським
40-і роки 15 ст. - утворення Кримського ханства
1478 рік - визнання Кримським ханством васальної залежності від Османської імперії.
1489 рік - перша згадка про козаків у письмових джерелах.
1514 рік - битва біля міста Ороша, розгром Литовськими військами під командуванням Констянтина Острозького московського війська
1556 - 1561 рік - створення Пересопницького Євангелія (рукописна).

1556 р. – заснування князем Д. Вишневецьким на о. Мала Хортиця першої Січі;
1569 р. – Люблінська унія. Утворення Речі Посполитої;
1586 р. – утворення першої братської (слов’яно-греко-ланиської) школи м. Львів;
1596 р. – Берестейська церковна унія. Утворення греко-католицької церкви
1618 р. – похід козаків під проводом гетьмана П.Конашевича-Сагайдачного на Москву;
1621 р. – Хотинська битва;
1625 р. – Куруківська угода;
1632 р. – «Пункти для заспокоєння руського народу», утворення Києво- Могилянської колегії;
1637 - 1638 рр. – повстання під проводом Павла Павлюка, Якова Острянина, Дмитра Гуні;
1648 р. – Жовтоводська, Корсунська та Пилявецька битви;
1649 р. – Зборівська битва. Укладення Зборівського договору;
1651 р. – Берестецька битва. Укладення Білоцерківського договору;
1652 р. – Батозька битва;
1653 р. – Жванецька облога;
1654 р. – Переяславська рада, українсько-московський договір («Березневі статті»);
1656 р. – московсько-польське Віленське перемир’я
1658 р. – Гадяцький договір;
1659 р. – Конотопська битва;
1667 р. – Андрусівське перемир’я;
1669 р. – Корсунська угода, визнання Правобережною Гетьманщиною протекторату Османської імперії;
1681 р. – Бахчисарайський мирний договір;
1686 р. – «Вічний мир» між Московським царством і Річчю Посполитою.
1708 р. – українсько-шведський союз, зруйнування Батурина
1709 рр. – зруйнування російськими військами Чортомлицької Січі; Полтавська битва;
1710 р. – Конституція Пилипа Орлика;
1713 р. – ліквідація козацтва на Правобережній Україні;
1734 р. – заснування Нової (Підпільненської) Січі.
1764 р. – остаточна ліквідація гетьманства;
1768 р. – Коліївщина;
1775 р. – остаточна ліквідація Запорозької Січі;
1780-1782 рр. – ліквідація особистої залежності селян в Австрійській імперії;
1783 р. – закріпачення селян Лівобережної та Слобідської України.
1783 р. – підкорення Російською імперією Кримського ханства.

1798 р. – вихід друком «Енеїди» Івана Котляревського;
1828 р. – ліквідація Задунайської Січі;
грудень 1825 - січень 1826 рр. – повстання Чернігівського полку;
1830-1831 рр. – Польське визвольне повстання;
1840 р. – перше видання «Кобзаря» Т.Шевченка;
1846 -1847 рр. – діяльність Кирило-Мефодіївського братства
1816 рр. – створення освітнього товариства галицьких греко-католицьких священиків;
1833 - 1837 рр. – діяльність «Руської трійці»;
1848 р. – скасування панщини в Галичині; видання першої україномовної газети «Зоря Галицька»
1805 р. – відкриття університету в Харкові;
1834 р. – відкриття університету в Києві;
1839 р. – ліквідація царською владою греко-католицької церкви на Правобережжі.
19 лютого 1861 р. – царський маніфест про скасування кріпосного права в Російській імперії;
1863 р. – Валуєвський циркуляр;
1863-1864 рр. – польське національно-визвольне повстання;
1876 р. – Емський указ.
1868 р. – створення у Львові товариства «Просвіта»;
1873 р. – створення у Львові Літературного товариства ім. Т. Шевченка (від 1892 р. - Наукового товариства ім. Т.Шевченка);
1890 р. – створення Русько-української радикальної партії.
1899 р. – створення Української Національно-демократичної партії та Української соціал-демократичної партії.
1865 р. – відкриття Новоросійського університету;
1875 р. – відкриття Чернівецького університету.
1900 р. – утворення Революційної української партії (РУП),
першої політичної партії Наддніпрянської України;
1908 р. – створення Товариства українських поступовців (ТУП);
1905 р. – створення першої в Наддніпрянській Україні «Просвіти».
1900 р. – обрання А.Шептицького митрополитом греко-католицької церкви;
1907 р. – впровадження в Австро-Угорській імперії загального виборчого права для чоловіків.

13 травня 2020 року 

Тестова контрольна робота. Щоб виконати роботу, перейдіть за посиланням  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfDBzpwQDJ2k-DccDjOs8UrLZtmYV3C7k3a4QBqtAbQcqqyWQ/viewform?usp=sf_link Памятайте, що на виконання відводиться час з 12 до 14 години лише 13 травня, є одна спроба


08 травня 2020 року.

Підготовка до тестової роботи за період дистанційного навчання.
Виконайте перевірочну тестову роботу (перейдіть за посиланням), кількість спроб необмежена, на контрольній будуть схожі завдання. 

Контрольна робота за період дистанційного навчання з історії України відбудеться 13 травня з 12 до 14 години. Посилання буде доступним на блозі, у щоденнику, в групі Вайбер та таблиці 
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vRY8esis9-dfB1BjM-mtt9Vn6JHYDwN3RFKZDhIJJ-DgFoAEKlI8OcrJwc9-VltgsA6ZYbF_u1uAesm/pubhtml?gid=31283590&single=true


29 квітня 2020 року

Практичне заняття. На основі аналізу доступних джерел укласти історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст.

Результатом роботи має стати спільна презентація. Перейдіть за посиланням або відкрийте її у новому вікні і на порожньому слайді розмістіть інформацію, яку ви знайшли про одного з меценатів, обовязково зазначте, хто виконав роботу.




24 квітня 2020 року
Пропоную вам виконати тестову роботу по історичним персоналіям, памятникам архітектури та мистецтва другої половини 19 ст. 
Перед виконанням роботи повторіть матеріали з вкладок уроків за 10 та 15 квітня.
Переходьте до виконання роботи.
https://forms.gle/8zKSTybQzzsQYeto8
Робота складається з трьох блоків, має 24 запитання, буде дві оцінки.

17 квітня 2020 року. 
В продовження теми "Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ - початку ХХ століття" практична робота "Традиції та побут української сім'ї", запишіть її у зошит та запишіть
План
Родина
Сімейні звичаї та обряди
Міська родина
В ході практичної роботи ми прочитаємо матеріал з підручника, ст 274 - 277 і дамо письмові відповіді на питання.
1. Порівняйте правове становище чоловіка і жінки наприкінці ХІХ і на початку ХХІ ст., що змінилося.
2. Прочитайте перших три абзаци на ст 276, де розповідається про шлюб, згоду молодих і рівність  наречених, чи нормально б це було зараз? 
3. Які стереотипи кінця ХІХ століття зберігаються і у ХХІ?
4. Розкажіть, як відбувалося  весілля або обряди, повязані з народженням і хрещенням дитини (на вибір)? Свідком яких обрядів вам довелося бути?
5. Хто такі маргінали.
6. Чому українці неохоче переїздили до міст?
Будь ласка, виконайте роботу до 24 квітня, а у пятницю, 24 квітня, вас чекає тестова робота по персоналіях та пам'ятках мистецтва.



15 квітня 2020 року. Ми продовжуємо вивчення теми "Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ - початку ХХ століття". Запишіть усю тему сьогоднішнього уроку: "Архітектура та образотворче мистецтво".
Складання конспекту
Образотворче мистецтво. Головні центри живопису - Київ, Харків, Одеса. Українське образотворче мистецтво багатожанрове, портрет, пейзаж, історичні картини. На початку 20 ст поширюється модерністське мистецтво: абстракціонізм, кубофутуризм, супрематизм
Прочитайте п. 1 параграфа 33, ст 269 - 272.
Запамятайте твори образотворчого мистецтва та їх авторів, обовязкові для розпізнавання в ЗНО, щоб отримати перелік і зображення - перейдіть за посиланням.
Архітектура. У другій половині 19 ст стає популярним змішування різних стилів - електизм. Споруди втрачали жорстку симетричність та єдину систему. На початку 20 ст поширився модерн - стиль, для якого характерні декоративність, поєднання елементів різних стилів, , збереження традиції народного мистецтва. в цей період зростає потреба в будівництві заводів, банків, бірж, готелів тощо. Використовується бетон, залізобетон, залізо.
Прочитайте п. 2 параграфа 33, ст 272 - 273.
Запамятайте архітектурні об'єкти, обовязкові для розпізнавання в ЗНО, щоб отримати перелік і зображення - перейдіть за посиланням.

Опрацюйте матеріал вкладень, намагайтеся запамятати вигляд твору мистецтва (архітектурної споруди), автора (архітектора), рік створення. Час на вивчення і повторення - до 24 квітня, 24 квітня буде дві тестові роботи - по історичних персоналіях та по мистецтву.

10 квітня 2020 року. Ми продовжуємо вивчення теми "Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ - початку ХХ століття". Запишіть усю тему сьогоднішнього уроку: "Література, театр і музичне мистецтво".
Складання конспекту
Література. Друга половина 19 ст період реалізму в українській літературі (правдиве і всебічне відображення дійсності). В цей період зявляються нові теми - майнове розшарування селянства, життя робітників,соціальна і національна боротьба. Значна частина українських письменників приймає участь у політичному житті.
Автори і твори: Марко Вовчок "народні оповідання", П. Куліш "Чорна рада", Панас Мирний "Хіба ревут воли, як ясла повні?", Іван Франко Поеми "Марійка", "Наймичка", вірш "Каменярі", Леся Українка поеми "Камяний господар", драма-феєрія "Лісова пісня",Михайло Коцюбинський "Fata morgana", Василь Стефаник "Камяний хрест".
На початку ХХ століття в літературі утверджується модернізм (пошук нових форм, прийомів, засобів художньої діяльності).  Вороний оприлюднив гасла модернізму, Галицькі поети з гуртка "Молода муза" критикували реалізм, Семенко у 1913 році заснував перше об'єднання футуристів.
Театр. У 1864 році засновано першу українську професійну групу при культурно-освітньому товаоистві "Руська бесіда" у Львові.У 1882 році в Єлисаветграді братами Тобілевичами (Карпенко-Карий, Садовський, Саксаганський) створене Товариство українських акторів під проводом М. Кропивницького, згодом Старицького, або театр корифеїв. Були драматургами і акторами. Також виступали Заньковецька, Садовська-Барілотті.
Старицький - "За двома зайцями", "Богдан Хмельницький", "Маруся Богуславка", Кропивницький - Дай серцю волю - заведе в неволю", Карпенко-Карий "Мартин Боруля", "Сто тисяч", "Наймичка"
Головна дійова особа п'єс - як правило, селянство, характерні етнографізм, побутовість.
Музика.Пісня Михайла Вербицького на слова Павла Чубинського з 1862 року виконувлася, як національний гімн, а з 2001 року стала Державним гімном України.
Гулак-Артемовський створив першу українську оперу "Запорожець за Дунаєм" 1862 рік. Микола Лисенко автор українських опер "Різдвяна ніч", "Утоплена", "Тарас Бульба", "Пан Коцький".
Соломія Крушельницька - видатна українська оперна співачка.
Микола Леонтович - український композитор, автор обробок українських народних пісень "Щедрик", "Дударик", "Козака несуть".

Домашнє завдання - скласти конспект, наявність конспекту - 10 балів.

Також почніть вивчення історичних персоналій, обов'язкових для розпізнавання на зно, перехід за посиланням


3 квітня 2020 року. Ми починаємо вивчення останньої теми 2019/2020 навчального року "Повсякденне життя та культура України в середині ХІХ - початку ХХ століття". Тему розраховано на 6 академічних годин, закінчиться вона, як завжди, уроком контролю і корекції. Далі буде повторення. Запишіть усю тему і тнму сьогоднішнього уроку: "Освіта, наука, вплив процесів модернізації на суспіьне та повсякденне життя".
Складання конспекту
Позитивні тенденції
Буржуазні реформи створили умови для розширення культурно-просвітницької діяльності.
Завершення промислового перевороту зміцнило матеріальну базу культури, стимулювало розвиток освіти і науки.
Народницька ідеологія зорієнтувала увагу інтелігенції на селянство, сприяла вивченню проблем етнографії, мови, фольклору.
Значну роль відігравали меценати - цукрозаводчики Терещенки і Симиренки.
Негативні тенденції
Значна частина української інтелігенції виїхала за кордон або сприяла розвитку російської культури.
Розвиток культури відбувався за умов існування імперських режимів, денаціоналізації та асиміляції українського народу..
Негативний вплив територіальної розєднаності українських земель.
Для подальшої роботи, вивчення питань про освіту, науку і роль жінки, прейдіть за посиланням
Домашнє завдання - скласти конспект, наявність конспекту - 11 балів

1 квітня 2020 року
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу «Україна початку ХХ століття перед викликами модернізації» теми 18 та 19 у ЗНО.

  1. Дати, поняття, персоналії передбачені програмою зно, перейти за посиланням
  2. Тестова самостійна робота з теми, перейдіть за посиланням
  3. Письмова самостійна робота

Дати (письмово) розгорнуту відповідь у зошит: до 3-х балів за кожне питання
  1. Розкажіть про перебіг повстання на панцернику «Потьомкін» 1905 року.(с 217) додаткова інформація
  2. Розкрийте основний зміст Маніфесту 1905 року (с. 218)
  3. Назвіть основні положення програми РУП (с212-213, 235), додаткова інформація
  4. Чи могла аграрна реформа П. Столипіна вирішити селянське питання (с. 226-228), власна думка і зміст реформи.


Наявність конспекту -до 12 балів
Тести - до 12 балів
Самостійна робота - до 12 балів
Тематична - середня.

Завдання на канікули. Виконайте одну з практичних робіт на вибір.
Практична робота: Ідеї автономії та самостійності в програмах українських політичних партій Наддніпрянщини.
Виконайте завдання у підручнику на ст 235-236.

Практична робота. Проаналізувати програмові документи  організацій «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ».
Перед початком роботи ознайомтеся з довідкою.
Галицькі народовці стали організовувати товариства для пробудження національної свідомості й національно-патріотичного виховання молоді. У 1894 р. на загальних зборах у Львові було створено перше українське фізкультурно-спортивне та протипожежне товариство «Сокіл». Завданнями товариства були фізичне вдосконалення його членів і проведення культурно-просвітницьких заходів із метою виховання почуття національної єдності. У 1914 р. в Галичині та Буковині діяли 974 осередки «Соколу», до яких входило близько 33 тис. осіб.
У 1900 р. в селі Завалля Снятинського повіту Кирило Трильовський заснував першу українську фізкультурно-спортивну органнаголошувалося на необхідності розвитку історичних традицій українського народу, сприянні патріотичному й фізичному вихованню української молоді. У 1912 р. організацію перейменували на "Український січовий союз".
У 1911 р. у Львові було утворено дитячо-молодіжну скаутську організацію «Пласт», покликану виховувати українську молодь на морально-християнських засадах і розвивати почуття патріотизму.
Найбільш масовими виховними формами діяльності «Сокола», «Січі» та «Пласту» було проведення спільних сільських, повітових, крайових демонстрацій і спортивних змагань. У спортивному святі, що відбулося в 1914 р. у Львові, узяли участь близько 12 тис. членів цих трьох організацій.ізацію «Січ». Згодом організації з такою назвою з’явилися в інших повітах Галичини й Буковини. У 1913 р. в Галичині діяло понад 900 первинних осередків «Січі», у яких було близько 80 тис. осіб. У роботі товариств Галицькі народовці стали організовувати товариства для пробудження національної свідомості.

Ознайомтеся з уривками, які описують програмові засади діяльності  товариства "Сокіл"

В першому Уставі товариства написано про мету діяльності "Сокола":"Цілею товариства є виобразувати членів в гімнастиці через спільні вправи, спільні прогульки і відчити. В товаристві уряджуються також вправи сторожі пожарної, стріляння до цілі, їзда на коні, їзда на скороходах [роверах], плавання, веслування, фехтування, співи й музика. Для оживлення духа товариства служать відчити і розправи о річах гімнастичних, як також товариські забави, гімнастичні продукції на боєвищах і аматорські представлення. Товариствово засновує філії в Галичині і на Буковині".

Статут "Сокола" визначав відзнаки організації. “Соколи”мали власний прапор (лев на синьому полі), гімн ("Соколи, соколи, ставайте в ряди"), гасла-кличі ("Всі вперед – всі враз, "В здоровому тілі – здорова душа", "Де сила – там воля”), сокольське вітання – "Гаразд". 

Найвищим органом "Сокола" були загальні збори членів. Збори скликались один раз на рік і обирали старшину у складі голови, двох заступників і дев’яти членів. Участь у товаристві вимагала певних членських внесків. Кожний член товариства, який заплатив місячну плату, мав право тричі на тиждень відвідувати гімнастичні зали. Майно товариства складалось з пожертвувань, допомоги від різних організацій та установ, а також із прибутків від культурних заходів та спортивних змагань. Уся робота в товаристві проводилась у комісіях з трьох–семи осіб. Протягом багатьох років назви комісій змінювалися. Так, наприклад, у перший рік існування діяльність "Сокола" проводилась у таких комісіях: "забавова" (проведення вечірок, вечорів, різних імпрез), "гімнастичної термінології" (для створення і впровадження спеціальних термінів), "одягова" (для створення підручників і статутів для сільських та міських гімнастично-пожежних товариств), а також комісія, яка винаймала домівку для товариства. 

Складіть статут молодіжного товариства, яке б працювало в Олексіївці. Визначить його мету і завдання, основні форми роботи.
Подумайте про доцільність такої організації.
Оцінка 10-12 балів.


20 березня 2020 року
Тема: Економічне та суспільно-політичне життя у складі Австро – Угорщини. Піднесення українського національного руху.
На початку уроку
Назвіть захудноукраїнські землі (Галичина, Буковина, Закарпаття), покажіть їх на карті України
До складу якої імперії входили ці території? (Австрійської імперії)
Пригадаємо, що в Східній Галичіні хазяйнували поляки, Буковині і Бесарабії - румуни, Закарпатті - угорці.
Пригадаємо, що в Галичині виникли перші політичні партії України, які? (Русько-Українська радикальна партія, 1890 р, Українська національно-демократична партія, 1896 рік, Українська соціал-демократична партія, 1899 рік)

План

  1. Промисловий розвиток, сільське господарство та кооперативний рух на Західноукраїнських землях.
  2. Активізація суспільного руху в Галичині на початку 20 ст.
  3. Український рух у Буковині та Закарпатті.


Складання конспекту: Промисловий розвиток, сільське господарство та кооперативний рух на Західноукраїнських землях.
Західноукраїнські землі залишалися найменш розвиненими регіонами Австро-Угорщини. Близько 90 % експорту становила сировина. Промисловість - слаборозвинена, великих підприємств лише 220. Основні галузяі промисловості - нафтова, соляна, лісорубна. Надлишок робочої сили,
На початку XX ст. на цей регіон припадало 5 % світового видобутку нафти. 
Також, Галичина мала монополію на видобуток озокериту (ґрунтового воску), існували невеликі копальні бурого вугілля, були значними поклади солі.
 У XX ст. щороку тут вироблялося близько 10 млн м3 деревини. 
Надлишок робочої сили, безробіття, злидні змушували людей емігрувати.
У сільському господарстві зайнято  до 90 % населення. 57% земель у поміщицьких господарствах, інша у селян, з них тідьки 8% заможні. Усі інші малоземельні (бідні, злиденні). Поміщики створювали у своїх маєтках багатогалузеві  підприємства з переробки сільськогосподарської продукції.
Заможні селяни створювали господарства фермерського типу. Валовий збір і середня врожайність культур зростали.  прибутку населення краю забезпечувало тваринництво. У Закарпатті  розвивалося виноградарство. Сільське господарство розвивалося на екстенсивній основі для власних потреб. Товарне виробництво розвивалося дуже повільно.
Щоб існувати, селяни обєднувалися у кооперативи. 1913 р. у Галичині діяло 1300 кооперативів, 200 — у Буковині й кілька в Закарпатті.  Кооперативи сприяли залученню селянських господарств до ринкових відносин.
Додатково прочитайте розділ 3 параграфу 27 ст 239
Складання конспекту: Активізація суспільного руху в Галичині на поч. 20 ст.
Головними гаслами українського політичного руху стали поділ Галичини (на українську, Східну і польську, Західну, що не влаштовувало поляків), заснування українського університету у Львові, загальне виборче право. Максимальна мета - незалежність України.
У 1907 році в Австро-Угорській імперії запроваджено загальне виборче право для чоловіків. На виборах до парламенту обрано 32 депутати від Галичини і Буковини, на виборах 1913 року від українських земель обрано 30 представників національного табору, одного "москвофіла".
У липні 1910 року у Львові відбулася збройна сутичка, загинув студент Адам Коцко. у 1912 році з Відня надійшли інструкції - ставитися однаково до українців і поляків. Обіцяли до 1916 року побудувати окремий університет для українців. 
1914 рік між поляками і українцями укладена компромісна угода, не реалізована через війну.
У грудні 1912 р. на таємному засіданні політичних партій Галичини затвердили заяву, у якій ішлося, про підтримку українцями Австрії у війні проти Росії - головного ворога України". Подібне рішення ухвалив також II Всеукраїнський студентський з’їзд у Львові в липні 1913 р. Із цією ідеєю на з’їзді виступив Дмитро Донцов. Пізніше доповідь надрукована окремою брошурою «Сучасне політичне становище нації і наші завдання».


Запамятайте історичну особистість -Дмитро Донцов.
1883 - 1973, публіцист, політичний діяч, автор ідеї інтегрального націоналізму.


Запамятайте історичну особистість митрополитАндрей (Шептицький) (1865–1944).На межі століть очолив Українську греко-католицьку церкву. Він енергійно розбудовував церкву, піклувався про народну освіту, охорону здоров’я й здоровий спосіб життя, був покро вите лем української науки й культури, фундатором Українського національного музею у Львові. Він боровся за права українців у Австро-Угорській імперії, зокрема за відкриття українсь кого університету у Львові, українських гімназій тощо.


Український рух у Буковині та Закарпатті.
Опрацюйте пункт 8 параграфу 28-29 стор. 247-248, випишіть назви політичних партій Буковини.
запамятайте історичну особистість - Августин Волошин, редагував тижневик "Наука"



Домашнє завдання: скласти конспект (8 балів), виписати назви партій - 2 бали, подумайте, або знайдіть у параграфі 27, що спонукало людей до еміграції із Західної України (+1 бал)

Малоземелля та інші соціальні проблеми продовжували відігравати провідну роль у збільшенні трудової еміграції українців до Північної Америки. тільки протягом 1900—1910 рр. з Галичини і Буковини виїхало понад 300 тис. селян. Закарпаття в 1905—1914 рр. залишили понад 400 тис. осіб.




13 березня 2020 року
Тема: Російська революція 1905–1907 рр. на території України. Суспільно-політичне становище у 1907–1914 рр.
Переглянте відеоурок

На початку уроку
Оберіть ознаки, які характерні, на вашу думку, для поняття"революція", запропонуйте свої.
Вільні вибори,
Різка зміна влади,
Парламентська боротьба,
Боротьба із застосуванням зброї,
Зміна еліт.
Які революції ми вивчали, в яких країнах? Про які революційні події ви дізналися самі.
В нагоді нам стане підручник, Історія України, 9 клас, (Гісем, Мартинюк) параграфи 25-26, сторінки 216-234
План

  1. Революційні події 1905-1907 років,
  2. Діяльність українських парламентських громад,
  3. Столипінська аграрна реформа,
  4. Посилення національного гніту у 1907-1914 роках.

В січні—серпні 1905 р. На початку XX ст. ускладнилося внутрішньополітичне становище в Російській імперії. Економічна криза та поразка в російсько-японській війні 1904—1905 рр. підірвали авторитет влади. Нерозв’язаність аграрного питання, невдоволення більшості робітників умовами праці, відсутність демократичних свобод, прагнення підприємницьких кіл брати участь в управлінні державою, а також національне гноблення неросійських народів створили підґрунтя до вибуху народного невдоволення. (завдання: у тексті знайти причини і рушійні сили революції).
У неділю 9 січня 1905 р. в Санкт-Петербурзі відбулася велика демонстрація, учасники якої хотіли вручити царю петицію стосовно покращення умов праці. Проте влада розцінила це як бунт і наказала військам стріляти по демонстрантах. Загинуло близько тисячі осіб. Події «кривавої неділі» викликали загальне обурення та стали початком Першої російської революції 1905—1907 рр. (стало приводом)

Складаємо конспект (переписати у зошит)
9 січня 1905 року - "Кривава неділя"
1905-1907 рік Перша російська революція
14 червня 1905 року Повстання на панцернику "Потьомкін"
жовтень 1905 року Загальноросійський політичний страйк (відмова ставати до роботи, вимога - запровадження демократичних прав і свобод)
17 жовтня 1905 року оприлюднено "Маніфест про вдосконалення державного ладу".
11—16 листопада 1905 р. відбулося повстання моряків  Чорноморського флоту, очолюване лейтенантом Петром Шмідтом. (крейсер "Очаків")
27 квітня — 8 липня 1906 р робота І Державної думи
20 лютого - 3 червня 1907 р. робота ІІ Державної думи.
3 червня 1907 р. розпуск II Державної думи, завершення революції

Зміст "Маніфесту"  (переписати в зошит) народу надавалися громадянські свободи — недоторканності особи, друку, совісті, зборів, зібрань, спілок. У ньому містилася також обіцянка залучити до виборів у Державну думу всі верстви населення й визнати Думу законодавчим органом, без схвалення якої жодний закон не набуватиме чинності.

Додаткова інформація У виборах до I Державної думи українські соціалістичні партії, підтримавши в цьому загальноросійські партії, участі не брали. Українська радикально-демократична партія та Українська народна партія взяли участь у виборах. 27 квітня — 8 липня 1906 р. в Петербурзі працювала I Державна  дума. Із 497 її депутатів дев’ять губерній Наддніпрянщини представляли 102 депутати.
Для відстоювання своїх інтересів українські депутати створили власну парламентську громаду — Українську думську громаду, до якої увійшли 45 депутатів. Її головою став адвокат і громадський діяч із Чернігівщини Ілля Шраг.За період діяльності I Державної думи члени Української громади розробили законопроекти про національні права, автономію України та рідну мову.

До II Державної думи входили 518 депутатів, і працювала вона з 20 лютого 1907 р. Від дев’яти губерній Наддніпрянщини було обрано 102 депутати. 4 березня 1907 р. 47 українських депутатів заснували думську громаду, що мала назву Українська трудова громада.
Таким чином революція 1905—1907 рр. була однією з найважливіших подій суспільно-політичного життя Російської імперії та вплинула на розвиток усіх народів, що перебували в її складі.

Столипінська аграрна реформа  передбачала (переисати в зошит):

  1.  руйнування селянської громади та закріплення за кожним господарем у приватну власність землі, якою він користувався.  
  2. селянин міг вимагати виділення землі одним масивом або відрубом. Він мав право переселитися на неї і створитивласний «хутір»;
  3.  надання селянам кредитної допомоги через Селянський земельний банк;
  4.  заохочення переселення селян із регіонів із високою густотою населення до малозаселених районів Сибіру, Північного Кавказу й Середньої Азії.

Земельна реформа не ліквідувала соціальної напруженості на селі.  Економічні наслідки реформи були більш вагомими: значно збільшилося виробництво товарного зерна, було освоєно нові території на сході країни, через розорення частини селян з’явилося більше робочої сили для промисловості. (Знайдіть у тексті підручника ст 228, підтвердження того, що реформа була результативною).


Опрацюйте самостійно ст 228-233
Запишіть у конспект
У 1908 році створено Товариство українських поступовців (ТУП), лідери Грінченко, Єфрємов, Чикаленко. Поступовці виступали за перетворення Російської імперії на федеративну державу, надання Україні автономії, упровадження української мови в школах, створення українознавчих кафедр у Київському та Новоросійському університетах.
1911-1913 рік. "Справа Бейліса"
Додаткова інформація.
Менделя Бейліса, єврея за національністю, звинуватили у вбивстві 13 річного хлопчика. Мета - спровокувати єврейські погроми в Києві і в Україні. Суд присяжних виправдав Бейліса.

Домашнє завдання:
Скласти конспект.
Письмово. Пояснити поняття "хутір", "відруб", "чорносотенець", "страйк."
Усно.Знайти додаткову інформацію про повстання на панцернику "Потьомкін",  повстання лейтенанта Шмідта та діяльність Петра Столипіна.


Немає коментарів:

Дописати коментар