понеділок, 14 грудня 2015 р.

Як народжується урок

Сьогодні пройшло жеребкування і стало відомо, де, коли і який урок я даватиму. Результат цікавий: 5 клас Помічнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст., тема уроку "Хліб насущний, або повсякденне життя за часів Київської Русі".Головна проблема полягає в наступному: в мене підручник іншого автора, відповідно - інше календарне планування, а це означає - урок доведеться готувати "з нуля", всі мої попередні напрацювання не допоможуть. Що ж, тим цікавіше, почнемо з Tabula rasa.


16 грудня 2015 року
5 клас
Історія України

Тема: Хліб насущний, або повсякденне життя за часів Київської Русі
Мета: розповісти учням про перші міста, їхню забудову, визначити особливості буденного життя мешканців давніх міст і сіл, описати одяг мешканців Київської Русі, порівняти буденне життя у давнину із сучасним; формувати вміння працювати з текстом підручника, виокремлювати в тексті головне і другорядне, складати простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань, складати запитання про перебіг історичних подій, висловлювати особисте ставлення до історичної події.

Тип уроку: комбінований урок

Методичне забезпечення: Підручник, зошит, дошка, ілюстрації, картки з завданнями
Основні поняття: град, місто, дитинець, поділ, село, напівземлянка 

Структура уроку
1.Якими були найдавніші на наших землях міста?
2. Як за давніх часів жили селяни?
3. Яким було вбрання за часів київської Русі?

Хід уроку
1. Організаційний момент, знайомство, заохочення до співпраці, мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку.

2. Перевірка домашнього завдання
Робота з картками
Картка 1
Вставити пропущені слова
У 1185 році князь __________________ разом з братом Всеволодом, племінником Святославом і сином Володимиром вирушили у похід проти ____________________ . Похід закінчився поразкою. Усе військо ___________________, а князь потрапив у ________________.
Невідомий автор написав поему _____________ __ _______________ ______________.
Завдання:
У якому столітті відбувався похід? _____________
Скільки років тому сталася ця подія?____________
Назвіть причини поразки? Відповідь дайте за зразком
Я вважаю ____________________, тому що ___________________________, наприклад _____________________________________________________ .
"Що? Де? Коли?" (опрацюйте текст і на звороті дайте відповідь за схемою Хто? Що? Де? Коли?)
Влітку 1891 р. бруківкою центральної вулиці Одеси – Дерибасівської – прогримів не бачений досі екіпаж – без коня! Це був перший у нашій країні автомобіль марки «Панар-Левассор». Власник автомобіля привіз його в Одесу з Франції.
Виробництво власних легкових автомобілів в Україні започатковано 1960 р., коли в Запоріжжі зійшов з конвеєра «Запорожець».
Картка 2
Вставити пропущені слова
Одним з найвідоміших українських мандрівників був Василь _____________-____________.
Свою подорож він розпочав 1723 році зі ______________, а завершив її поверненням на батьківщину лише 1747 р. Мандрівник вів ________________, у якому занотовував усі подробиці побаченого. Текст "Мандрів" вперше опубліковано у місті __________-__________, у 1778 році.
Завдання:
Скільки років подорожував герой?
Скільки років тому вперше видані "Мандри"?
Чи погоджуєтеся ви з твердженням, що мандрівки були важкою та небезпечною справою? А зараз? Відповідь дайте за зразком
Я вважаю ____________________, тому що ___________________________, наприклад _____________________________________________________ .
"Що? Де? Коли?" (опрацюйте текст і на звороті дайте відповідь за схемою Хто? Що? Де? Коли?)
Одеса була містом, де вперше в Україні встановлено телефонний зв ’язок. Це сталося 1882 року. Наступного року перші телефонні апарати з’явилися в Києві – у ресторані  швейцарського підприємця на Хрещатику. 

Картка 3
Вставити пропущені слова

У другій половині 19 - на початку 20 ст. в Україні відбувалися важливі зміни в житті людей. Саме тоді збудовано перші ______________ "Перемшиль - Львів" (1861) та "Одеса - Балта"(1865). На межі століть окрім ____________ (запряженого кіньми вагона) почали використовувати електричний ______________. Вперше він почав діяти в Києві у 1892 р. Олександрівською вулицею.  
Завдання:
Позначте на лінії часу вказані події
_______________________________________________________

Скільки років минуло між першою і останньою подією. ___________
З якою подією пов'язана історія нашого міста Помічна, що ви про це знаєте?
Відповідь дайте за зразком
Я вважаю ____________________, тому що ___________________________, наприклад _____________________________________________________ .

"Що? Де? Коли?" (опрацюйте текст і на звороті дайте відповідь за схемою Хто? Що? Де? Коли?) Особливе значення для розвитку літакобудування мав  Київ. Саме тут злетіли перші в Україні літаки місцевого виробництва. У 1910 р. Олександр Кудашев уперше в Україні пролетівкілька десятків метрів на літаку власної конструкції К-1.


У 1913 р. Сікорський створив найбільший на той час у світі літак «Ілля Муромець», перелітна якому за маршрутом «Петербург – Київ– Петербург» став справжньою сенсацією.
3. Вивчення нового матеріалу
Роздача карток з завданням
1.Якими були найдавніші на наших землях міста?
розповідь вчителя, що супроводжується демонстрацією

на карті показати найбільші міста Київської русі
2. Як за давніх часів жили селяни?
Складання простого плану параграфу у формі запитань
3. Яким було вбрання за часів київської Русі?
4. Закріплення та узагальнення
1. Бесіда за запитаннями

2. Виконання завдань

3. Заповнення карток з завданням
1. Як чужинці називали наші землі в 9 – 10 століттях? ____________________________________________________
2. Звідки пішла назва «город»?
____________________________________________________
3. З яких частин складалися  великі міста ?
____________________________________________________
4. Де мешкали князівська родина, бояри, дружинники, духівництво?
____________________________________________________
5.  «Це були здебільшого однокімнатні, з глиняною підлогою,
заглибленою в землю, будівлі, площею не більше 18-20 кв.м»
Про що  йде мова?
_____________________________________________________
6. Назвати заняття селян за давніх часів.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
7. Яким було вбрання заможних міщан за часів Київської Русі?
_____________________________________________________
8. Що було обовязковим елементом давньоруських костюмів?
_____________________________________________________
9. Назвати ремісників різних спеціальностей, які мешкали у містах.
_____________________________________________________
10. Скільки ремесел знали мешканці Київської Русі за підрахунками
вчених?
______________________________________________________


5. Підсумки уроку

6. Оцінювання
Мотивоване оцінювання учнів
7. Домашнє завдання 
1)параграф 13, читати і переказувати, 
2) розв'язати задачу №3 ст 103
3)на пошту carenkoroma32@gmail.com вислати своє фото у одязі русича

На цьому поки-що все, пішов читати підручник далі

Немає коментарів:

Дописати коментар